Regionálne združenie Dolná Nitra o.  z. má v zmysle Integrovanej stratégie rozvoja územia MAS RZ Dolná Nitra o. z. možnosť podávať projekty spolupráce na základe vyhlásených výziev na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok z Programu rozvoja vidieka SR 2007 – 2013 na opatrenie 4.2 Vykonávanie projektov spolupráce uverejnených na webovom sídle www.apa.sk. Spolupráca môže byť zameraná na národnú alebo nadnárodnú úroveň v nasledovných oblastiach spolupráce:

  • spoločný marketing Leaderovských skupín v rôznych regiónoch so zameraním napr.: miestne špeciality, miestne produkty, remeselné výrobky, vytvorenie siete prevádzkovateľov a výrobcov miestnych produktov, vytvorenie regionálnej značky produktov, služieb a pod..
  • ochrana spoločného kultúrneho bohatstva napr.: rekonštrukcia objektov spoločenského významu (pamätníky, hroby, pamätné tabule, izby), zariadenie a výstavba miestnych múzeí, zriadenie izieb ľudových tradícií a izieb významných osobností (vrátane vnútorného vybavenia okrem výstavných exponátov), výstavba vyhliadkovej veže, výstavba a rekonštrukcia náučných a turistických chodníkov, inštalovanie a výroba náučných, informačných a historických tabúľ, revitalizácia, resp. obnova historických parkov a záhrad a pod..
  • budovanie kapacít výmena skúseností, prenos praktických skúseností pri rozvoji vidieka (napr. spoločné  publikácie, prípadové štúdie, návody osvedčených postupov, výskumy s cieľom výmeny skúseností a prenosu praktických skúseností, ktoré musia viesť k prijatiu spoločných metodík a pracovných metód alebo k rozvinutiu spoločnej alebo koordinovanej činnosti, twinningové podujatia – výmenné programy pre zamestnancov a manažment MAS, spoločná alebo koordinovaná práca) a pod.

 

Regionálne združenie Dolná Nitra o. z.  malo v období 2007 – 2013 schválené nasledovné projekty spolupráce:

1. Zavádzanie regionálneho značenia produktov na nitrianskom vidieku – budovanie kapacít

2. Zavádzanie regionálneho značenia produktov na nitrianskom vidieku – tvorba regionálnej značky a systému kvality

3. Spoločný marketing regionálnych značiek na juhozápadnom Slovensku 

4. Z vtáčej perspektívy